hostel van Allah en ster van Bethlehem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Joke Koehler - WaarBenJij.nu hostel van Allah en ster van Bethlehem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Joke Koehler - WaarBenJij.nu

hostel van Allah en ster van Bethlehem

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

20 November 2013 | Israel, Jeruzalem

Dat was een vroeg begin van de dag. Om 4 uur op Schiphol.
Om er de tijd te doden met bekijken van de kerstversiering, en dat op 20 november. Sint en zijn regenboog – en anders gekleurde pieten zijn amper gearriveerd in of Schiphol heeft zich in groen en zilver- en goudglans gehuld. Met heuse sterren van Bethlehem. Ze lijken me de goede weg te wijzen!

Noch op Schiphol noch in Frankfurt was er verscherpte douanecontrole voor deze vlucht van Lufthansa naar Tel Aviv. Maar in Tel Aviv zal wellicht de volgende douane-hobbel te nemen zijn.
Tot mijn verrassing viel dat reuze mee. Op de vraag waar ik heen ging en waar ik dan wel ging logeren in Jeruzalem (Golden Gate Hostel in de Oude Stad) reageerde de douane met de constatering dat dat toch voor Allah was. (Het woord Palestijnen en alles wat daarnaar verwijst, krijgen de meeste Israëli echt niet over de lippen). Na mijn reactie, dat het hostel voor iedereen is, mocht ik verder. Verrijkt met de wetenschap dat ik in het hostel voor Allah (= God) ga logeren. Er zijn slechtere plekken denkbaar om gastvrijheid te genieten. Intussen zit ik in het hostel dit bericht te schrijven. Nu nog een verslag zonder foto’s.
Morgen reis ik verder naar Hebron. Mijn volgende bericht komt daar vandaan.

  • 20 November 2013 - 21:32

    Bert:

    Hi Joke, de eerste stap is gezet. Ben benieuwd naar de verdere verhalen. Heb het goed.
    Hartelijke groet, Bert

  • 21 November 2013 - 10:02

    Cora:

    Fijn om te horen dat het tot nu toe goed is verlopen. Ik hoop dat ze in het hostel voor Allah goed voor dit christenvrouwtje zullen zorgen.

  • 21 November 2013 - 10:43

    Maarten Van Der Werf:

    Beste Joke,
    Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen en dat je al meteen een bericht stuurt. Ik stel me de geuren en de geluiden voor die je nu ervaart in de Khan al Zeit! Veel goeds en groeten aan het Hebron Team.

  • 21 November 2013 - 11:57

    Bert Duhoux:

    Beste Joke,
    Ik wens je een goed en in alle opzichten nuttig verblijf met het CPT team.
    Bert Duhoux, DG WereldWerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Deelname aan delegatiereis met Christian Peacemakers Team naar de Palestijnse Gebieden en Israël. Oriëntatie, deelname aan activiteiten ter plekke, begeleiding van mensen.

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10827

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 04 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: